Fernanda Caro Blanco

El meu nom és Nanda Caro. Vaig néixer, fa 54 anys, a un poble d’Extremadura, però he viscut tota la meva infància i part de la meva joventut a Barcelona i des del 84 visc a Mallorca. Som Treballadora Social. Des del 88 faig feina en temes de polítiques socials, especialment sobre serveis socials a distintes entitats socials i administracions públiques de les Illes Balears. Des de l’any 2003 som professora dels estudis de Treball Social a la UIB. He participat, des de molt jove, a diferents organitzacions socials, polítiques i sindicals. He militat activament a Esquerra Unida i, durant el primer pacte de progrés, entre el 1999 i el 2003, vaig ocupar el càrrec de Consellera de Benestar Social. Una etapa dura, a on incorporar polítiques mínimament progressistes a unes Illes governades durant tants anys per la dreta, no va resultar fàcil. Però pens que varem començar a obrir una petita escletxa, i a demostrar que també la gent d’esquerres podíem governar les institucions i generar canvis per millorar la vida de la gent. Des dels seus inicis, el projecte que representava Podem em va il·lusionar, per això he participat, d’una manera o altre, des del principi, principalment al cercle (desprès Comissió Mixta) de serveis socials, perquè pens que és a on la meva feina pot ser més útil.

Des dels seus inicis, el projecte que representava Podemos a nivell estatal i Podem a les Illes Balears, em va fer recuperar la il·lusió cap a una

organització social i política que representés un projecte col·lectiu dtransformació política, econòmica i social. En aquest anys hem avançat molt,però també el Podem amb el que somniàvem ha perdut part de la seva essència. Per a mi, la proposta de Construint Podem que encapçala la nostra companya Laura Camargo, representa l’esperança de recuperar aquell projecte col·lectiu, participatiu, feminista, valent amb els poderosos i amb els tebis, solidari amb la clase treballadora. Un vertader projecte transformador en el que, els i les que formem part venguin (com diu na Mercedes Sosa) a “ofrecer su corazón”. Crec que puc aportar al nou Podem que volem construir, la meva experiencia acumulada al llarg de quasi trenta anys –des de les entitats socials, els moviments ciutadans, polítics i sindicals, i des de les institucions– treballant en polítiques socials. I em sentiré orgullosa de participar devora de companyes honestes, valentes i capaces com na Laura Camargo, en Balti Picornell i altres companys i companyes que conformen la llista Construim podem, per recuperar l’esperança que una nova forma de fer política és possible.