Cristina Gómez Estévez

SomBasesIB

Som menorquina de naixement amb arrels sorianes per part de pare. Vaig estudiar Dret a la UB (Universitat de Barcelona) i som Advocada des de fa quasi vint anys. Tenc tres fills ( 16, 13 i 9 anys). He combinat l’exercici de l’advocacia amb períodes de feina al sector públi (ISBA SGR i IBAVI). Tenc títol de Tècnic Superior en Administració i Finances i un Màster en Direcció i Gestió Pública d’Habitatge i Sól per la UIMP (Universitat Internacional Menéndez Pelayo). M’encanta compartir dinars, el cinema, llegir la premsa diària, viatjar amb la meva família i les vacances a Sòria. Si el dia fos més llarg recuperaria la lectura de llibres i intentaria millorar el meu anglès, ambdues coses abandonades des de fa temps.

Mai fins l’aparició de Podem havia format part d’un partit polític, sí en canvi , ja fa molts anys havia participat com a voluntària amb els fillets d’un centre cívic, també com a assessora d’una associació de dones, i més recentment en associacions de carie veïnal i educatiu.

A les darreres eleccions autonòmiques i municipals, vaig ser elegida Consellera per Podem, i som responsable dels Departaments de Serveis Generals, Participació Ciutadana, Transparència, Habitatge i Prevenció i Extinció d’Incendis del Consell Insular de Menorca . Està sent una experiència molt enriquidora, i sobre tot un gran repte. El recolzament i afinitat amb els companys del cercle de Maó, ha estat el millor de tot a nivell personal , complementat ara pels companys i company

Passats tres anys de la meva incorporació a Podem, tot i reconèixer l’esforç individual i col.lectiu de moltíssima gent, pens que hem quedat lluny de les expectatives democràtiques, participatives, de transparència i participació que oferia el nostre partit.

Cóm es possible que votar mos costi tres mil euros ?

Cóm és possible que la neutralitat del partit envers de les diferents candidatures passi per tancar les portes de les seves seus en lloc d’oferir-les a tothom amb un simple repartiment de temps i agenda ?

Vos convit a llegir els primers fulls del nostre document polític : « A on volem anar : tres eixos per a (con)vèncer » . La participació front la representació, els cercles com a motors deliberadors i decisoris del partit, i els càrrecs electes i orgànics portaveus d’aquesta intel.lència col.lectiva. Trobareu una proposta d’espai on line per a PodemBalears similar a l’implantat a l’Ajuntament de Madrid (decide.madrid.es) .

Esteim en contra dels autoritarismes i de la jerarquització, de la verticalitat i de les imposicions sense consulta prèvia, el consens s’ha de cercar de baix a dalt, celebrant assemblees, presencials i on line.

El tercer eix ha de ser la descentralització i l’autonomia, hem d’aconseguir un Podem Federal a les Illes Balears, les organitzacions insulars no són una amenaça, sino una oportunitat per crèixer i enriquir-se, apostam per un model com el que la companya Teresa Rodríguez intenta implementar a Andalussia.

Vídeo presentación