Baltasar Picornell Lladó

Tenc 40 anys, som mecànic ferreter d'ofici, pare d'una nina i un nin i activista pels valors democràtics de la República. Com activista memorialista, he participat a diferents moviments socials de l'illa de Mallorca, com Unió per la III República, Unitat Cívica per la República i després en l'Assemblea Republicana de Mallorca. Criat pels meus padrins, he treballat des dels meus 17 anys i la meva consciència es va aixecar al voltant del 15M quan ens els valors que m'havia aprés el meu avi van ajudar-me a fer la passa a l'activisme social i molt després a la política. Podem i Pablo Iglesias van fer que m'interessés a la política per transformar la realitat. Cosa que me va dur a la direcció de Podem Illes Balears primer, i al Parlament com diputat. He estat ponent de dos lleis que em van marcar, la llei de fosses i la llei antitaurina. Ara toca ser President del Parlament, un càrrec institucional que té moments molt dolços quan es pot fer justicia i tornar la dignitat a moviments i col·lectius.

El 15M ens va marcar un camí on moltes i molts en confluït en la diversitat dins aquest moviment ciutadà. Des de el regim del 78 les institucions nomes han estat a l’abast d’uns pocs els quals els han sacsejades. Ara portem un breu bagatge dins les institucions i ens segueixen posant moltes traves, Podem a de ser l’eina transformadora per tornar a recuperar les institucions per les classes populars. Es el moment de Construir un nou Podem que des de baix treballem juntes per fer-ho possible.sense perdre les nostres arrels.

La defensa del nostre territori, els drets laborals o la nostra llengua i cultura que tants d’atacs a sofert en l’època Bauza i ser l'eina politica dels moviments i col·lectius han de ser pilars Construint Podem.