Antonio Sanchez-Tirado Garcia

Sóc Llicenciat en Ciències Polítiques i de l'Administració per la Universitat Autonoma de Barcelona. Abans, mentre i després d'estudiar, vaig treballar com a venedor, cooperant, socorrista, gerent de teatre..., ja que per mi la política és una forma d'entendre millor el món.

En acabar vaig decidir fer un postgrau per ser professor de secundària i a la vegada em vaig implicar cada vegada més en Podem Eivissa (Febrer 2015), vaig acabar deixant el treball fix que tenia per entrar a donar un cop de mà al Consell d'Eivissa de Coordinador Polític del Grup.

No vaig trigar ni 6 mesos en veure que les coses no serien fàcils amb els nostres socis i que podria ser impossible complir amb el programa electoral (en el que vaig participar, com amb el document d'acord per entrar a governar). A partir del moment que vaig compartir amb els meus Companys del CCI, que també molts eren Companys de feina en el Consell, va ser impossible continuar col·laborant amb el CCI i vaig dimitir com coordinador per la incoherència de la nostra acció amb el nostre programa després d'un any fent feina. La manca de línia política, segrestada ideologia i humanament, per l'entrada en un govern amb el 80% del CCI cobrant sous públics i negant-se a consultar amb els inscrits per la ratificació dels acords i la possible sortida del Consell Insular.

Una vegada vaig deixar la feina al Consell he retornat al meu pla professional com a professor de secundària i ara estic iniciant el meu segon curs a Menorca.

Després de dos anys intensos, de corredisses i nervis, ara encetem una nova etapa. Ha de ser l'etapa de les consultes "reals", de la formació amb el protagonisme de tornada als cercles. Els reptes seran tant o més exigents i els obstacles segurament més difícils d'esquivar. Però avui som alguna cosa més que un conjunt de persones desconegudes, cadascú ha agafat un camí, uns s'han deixat anar per la política institucional que volíem lluitar i altres tenim clar que hem de canviar les institucions per fer-les més properes a la societat. Avui som la tercera força política. Una organització que ha comès errors i que té deficiències, les quals hem de reconeixer des de l'experiència per canviar el que s'ha fet malament. Som una organització plural i diversa, amb diferències internes i gran potencial humà. Però ens uneix un mateix objectiu: demostrar que es pot fer política d'una altra forma. És cert que tenim molt per aprendre i molt per canviar. Però no partim de zero, tenim eines que hem infrautilitzat com l'assemblea ciutadana o els cercles. Hem de formar als inscrits i emprar les eines que tenim correctament.

Amb Construint Podem sortirem més enfortits i units.